Το σχολικό έτος 2018-19 το Γενικό Λύκειο Ζαχάρως χρηματοδοτήθηκε για το σχέδιο της Βασικής Δράσης 1/ΚΑ1 Μαθησιακή Κινητικότητα Ατόμων προγράμματος Erasmus+ με τίτλο “Σχολείο δημιουργικότητας και ανοιχτής επικοινωνίας” και με κωδικό αριθμό 2018-1-EL01-KA101-046770.

Το σχέδιο του σχολείου μας είναι σαφώς προσανατολισμένο προς το μέλλον και την αειφορία και στοχεύει στη δημιουργία ενός ανοικτού σχολείου, που θα ανταποκρίνεται στις κοινωνικές ανάγκες, γνωστικές απαιτήσεις και τεχνολογικές δυνατότητες του 21ου αιώνα.
Η επιμόρφωση αποτελεί συνεχή διαδικασία, η οποία συνδέει τις ακαδημαϊκές σπουδές με την επαγγελματική δραστηριότητα, με στόχο την απόκτηση νέων γνώσεων, την ανάπτυξη καινούργιων δεξιοτήτων και την υιοθέτηση καλών πρακτικών. Υπαγορεύεται από το γεγονός ότι ζούμε σε μια εποχή, που χαρακτηρίζεται από συνεχώς επιταχυνόμενες μεταβολές σε οικονομικό, τεχνολογικό και κοινωνικό επίπεδο. Η έρευνα όσον αφορά παιδαγωγικά ζητήματα, αλλά και τη λειτουργία του εγκεφάλου προκειμένου να προσκτήσει γνώσεις (learning to learn) συνεχώς εντείνεται.
Τα προτεινόμενα σεμινάρια στο εξωτερικό θα επιτρέψουν στους εκπαιδευτικούς, που θα συμμετάσχουν στις δράσεις κινητικότητας, να έλθουν σε επαφή, να βιώσουν, να ασκηθούν και εν τέλει να αξιοποιήσουν προς όφελος των μαθητών και του σχολείου τις τελευταίες επιστημονικές εξελίξεις στο χώρο της εφαρμοσμένης παιδαγωγικής εφήβων.
Ως γνώμονα για την επιλογή των σεμιναρίων χρησιμοποιήσαμε την αρχή ότι η επιμόρφωση δεν πρέπει απλά να είναι ενδιαφέρουσα ή χρήσιμη για τους εκπαιδευτικούς, που συμμετέχουν σε αυτήν, αλλά χρήσιμη στα παιδιά του σχολείου μας, τα οποία βρίσκονται ένα βήμα πριν γίνουν ενήλικοι και βγουν στην κοινωνία.

Στο παρόν σχέδιο οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας θα παρακολουθήσουν τα παρακάτω σεμινάρια στο εξωτερικό:

  1. «Inclusion and Special Needs» διάρκειας 5 ημερών στο Λονδίνο της Αγγλίας.
    Το σεμινάριο, δεν αφορά μόνο την ειδική εκπαίδευση αλλά πραγματεύεται θέματα μαθησιακών δυσκολιών και ένταξης ατόμων με κοινωνικο-οικονομικά ή ψυχολογικά προβλήματα. Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί θα βελτιώσουν τις θεωρητικές τους γνώσεις και εμπειρίες στην εκπαίδευση παιδιών με μαθησιακές ανάγκες. Παράλληλα θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν και να δοκιμάσουν πολλές διαφορετικές μεθόδους και δραστηριότητες, που είναι κατάλληλες για εργασία με παιδιά, με ήπιες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Θα μάθουν επίσης πώς να προσαρμόζουν τις ασκήσεις και τις εργασίες με τέτοιο τρόπο, ώστε να είναι κατάλληλες για τάξεις μικτών δυνατοτήτων. Θα συζητήσουν πώς μπορούν να εμπλέξουν τους γονείς στη μαθησιακή διαδικασία, πώς να επικοινωνούν μαζί τους και πώς πρέπει να αξιολογούνται οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ώστε να επωφελούνται από την αξιολόγηση. Ακόμα, θα αποκτήσουν εμπειρία σε δραστηριότητες κατάλληλες για διδασκαλία σε πολυπολιτισμικές τάξεις και σε τάξεις με παιδιά από διαφορετικά κοινωνικο-οικονομικά στρώματα.
  2. «The 4 Cs: Creativity, Critical Thinking, Communication and Collaboration in Schools» διάρκειας 6 ημερών στη Φλωρεντία της Ιταλίας.
    Η δημιουργικότητα και η κριτική σκέψη είναι δεξιότητες απαραίτητες για την ανάπτυξη καινοτομιών, και σε αντίθεση με ότι πιστεύεται, δεν οφείλονται απλώς σε έμφυτο ταλέντο, αλλά ΜΠΟΡΟΥΝ να διδαχθούν και να εφαρμοστούν σε κάθε τάξη. Η επικοινωνία και η συνεργασία είναι βασικές κοινωνικές δεξιότητες που μπορούν να αποκτήσουν οι μαθητές από τις καθημερινές εμπειρίες τους στο σχολείο και μπορούν να διαμορφώσουν την ικανότητα τους να αλληλοεπιδρούν και να συνεργάζονται σωστά στη ζωή και στη μελλοντική εργασία τους.
    Το σεμινάριο αυτό θα παρέχει στην συμμετέχουσα τις γνώσεις, την τεχνογνωσία και την αυτοπεποίθηση να εισάγει αυτές τις δεξιότητες στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του σχολείου και στο σχολικό περιβάλλον. Θα κατανοήσει πώς μπορεί να διδάξει αυτές τις δεξιότητες, αλλά κυρίως πώς θα μπορέσουν οι μαθητές να ενεργοποιήσουν τη δική τους ικανότητα να δημιουργήσουν, να σκεφτούν κριτικά, να επικοινωνήσουν αποτελεσματικά και να συνεργαστούν καλά με άλλα άτομα.
  3. «A school for tomorrow – How Finland is preparing for the future» διάρκειας 6 ημερών στο Ελσίνκι της Φινλανδίας.
    Η κοινωνία μεταβάλλεται ταχύτατα προς μια πιο ψηφιοποιημένη και αυτοματοποιημένη κοινωνία, το ίδιο και οι οικονομίες των χωρών μας. Δεν γνωρίζουμε καν σήμερα τις ικανότητες, που θα χρειαστούν τα παιδιά μας για να καταλάβουν πιθανές μελλοντικές θέσεις εργασίας. Αλλά, αρχίζουμε να συνειδητοποιούμε ότι τα σχολεία μας πρέπει να αλλάξουν. Το ίδιο πρέπει να αλλάξουν οι ιδέες μας για την εκπαίδευση και τον τρόπο που διδάσκουμε και μαθαίνουμε. Οι κινητές συσκευές, όπως τα iPads και οι νέες παιδαγωγικές προσεγγίσεις, επιτρέπουν την ισχυρότερη εξατομικευμένη μάθηση και περισσότερα κίνητρα, ώστε να καλύπτονται οι κοινωνικές και ακαδημαϊκές ανάγκες κάθε εκπαιδευόμενου. Αυτό το μάθημα θα διερευνήσει πώς αντιμετωπίζει η Φινλανδία αυτές τις προκλήσεις και πώς αλλάζει την εκπαίδευσή της σε ένα σχολείο προσανατολισμένο στο αύριο, το οποίο βοηθά στην προετοιμασία της σημερινής νεολαίας για το μέλλον.

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΙΑΧΥΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ERASMUS + KA1 ΜΕ ΤΙΤΛΟ «ΣΧΟΛΕΙΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΑΝΟΙΚΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ».