ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΨΗ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ

Το επιμορφωτικό σεμινάριο με τίτλο «Inclusion & SEN Learning course» πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο του Ηνωμένου Βασιλείου από 19/08/2019 έως και 23/08/2019 από τον φορέα Language Link- Professional Development Courses for Teachers στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ / Βασική Δράση ΚΑ1 /  Δομημένος κύκλος μαθημάτων/σεμινάριο επιμόρφωσης στο εξωτερικό με τίτλο «Σχολείο δημιουργικότητας και ανοιχτής επικοινωνίας» και αριθμό σύμβασης 2018-1-EL01-KA101-046770.

Το σεμινάριο παρακολούθησε η εκπαιδευτικός  και διευθύντρια του σχολείου μας, η κα. Αβραμίδη Αθηνά, MSc , ΠΕ02.

Το πρόγραμμα εστίασε στις ιδιαιτερότητες της δυσλεξίας.

Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου παρουσιάστηκαν εισαγωγικά στοιχεία για τις Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες (ΕΕΑ/SEN), και συζητήθηκαν τα δύο μοντέλα με τα οποία προσεγγίζονται οι ΕΕΑ, το ευρύ φάσμα των ΕΕΑ και οι δείκτες τους, τα προβλήματα κατά τη διαδικασία της μάθησης και η σχέση τους με τη μνήμη εργασίας.

Εκτενής αναφορά έγινε επίσης στο φάσμα του αυτισμού και στις ιδιαιτερότητες που δημιουργούνται στις περιπτώσεις διάσπασης της προσοχής και υπερκινητικότητας

Η προσέγγιση είχε καθαρά εκπαιδευτική και παιδαγωγική οπτική γωνία με κύρια θέση τη συμπερίληψη όλων των περιπτώσεων στο Γενικό Σχολείο.  Απαραίτητη προϋπόθεση η διαφοροποίηση του μαθήματος και η προσαρμογή του στις εκπαιδευτικές ανάγκες ολόκληρης της τάξης, συμπεριλαμβανομένων των μαθητών  με μαθησιακές δυσκολίες είτε έχουν κάποια διάγνωση, είτε όχι!

Lessons should be planned to ensure that there are no barriers to every pupil achieving

Για κανέναν εμπόδια στη μάθηση

Under the Education act 1996 the child MUST be educated in a mainstream school

Συζητήθηκαν διδακτικές τεχνικές και στρατηγικές προκειμένου να είναι εφικτή η συμπερίληψη (Visual – Auditory – Kinaesthetic /  VAK).

  • Η αναζήτηση, τόσο των αιτίων όσο και των λύσεων, οδηγούν στη δαιδαλώδη ΜΝΗΜΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Working memory

Παρουσιάστηκαν μέθοδοι για την αποτελεσματικότητα της διδακτικής διαδικασίας στη διαφορετικότητα της τάξης.

Οι μέθοδοι που εφαρμόστηκαν στο σεμινάριο ήταν ανάλογες των προτεινόμενων για την τάξη της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης.